Ankara Zabıt İlk Giriş -186- Net ve Sonuç Asil
Herkese Merhaba. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunuyum. gerçek manada ilk kez 2022 Aralık ayında ciddi ciddi klavye çalışmaya başladım. Normalde Q klavye ile çalışıyordum daha sonra halk eğitim merkezine gittim ve ordaki hocam sınava az bir süre var ama yine de F klavye ye geçersen kesinlikle daha hızlı ilerlersin dedi ve bende sıfırdan ocak ayında F klavye ile on parmak öğrenmeye başladım. Bir çocuğum vardı ve sürekli bilgisayar başanda klavye çalışacak zamanım yoktu o yüzden bilgisayarım masamda hep açıktı ve çalışmalarımı gün içine yaydım bu sayede sürekli ders çalışmış oluyordum ve ellerim bileklerim hemen yorulmuyordu. klavyede en önemli şey sürekliliktir. iki gün çalışın üç gün ara vermek olmaz gerekirse her gün çalışın ( ben öyle yaptım) ama az süre çalışın bilekleriniz asla yorulmasın ve klavye öyle bir şey ki çalıştıkça kesinlikle ilerlediğinizi göreceksiniz. Temel çok önemli ilk harflerin yerini öğrendiğinizde kesinlikle acele davranmayın ve harfleri tam oturtun. Kesinlekle ilk etapta 3 dk yazılar yazmayın kendinizi strese sokmuş olursunuz özellikle 20-10-5 dk süreler halinde çalışın 130-140 net kelime bazına geldikten sonra artık yapmanız gereken tek şey sadece yazı yazmak ben önüme bir roman alırdım ve word dosyasında sürdekli sakin sakin yazı yazardım süre yok stres yok sadece yazı yazmak zaten zamanla parmaklarınızın kendinden sizden önce kelimeleri yazdığını ellerinizin hızlandığını göreceksiniz.en önemlisi arada 1-2-5 dakikalık çok çok hızlı yazılar yazmanız. Bunu yaparken kesinlikle doğru yazıp yazmadığınıza dikkat etmeyin maksat parmakları açmak ve onların hızlanmasını sağlamak olacak. İlk yaptığınızda parmaklarınız beyninizden daha hızlı çalıştığı için normal yazılar yazdığınız da yanlışlarınız artacaktır ama sakın korkmayın beyninizde artık o hıza alıştıkça yavaş yavaş düzelecek ve o hızda artık doğru yazmaya başlıyacaksınız. Mülakatlar ucu açık derya deniz. Ama genelde genel kültür ve ülkede güncel olan konulardan sorular geldi bana
1- Atatürk'ün 1800 lü yıllarda Almanyadan getirdiği eserler
2-2023 spor başkenti
3- 5 tane bakanı say
4- yusuf eli barajı nı sordular yeni açılmıştı
5-türkiye'deki en uzun tünel
6- soruşturma nedir
7- kovuşturma nedir
8-iddianame nedir
9- mihriban türküsü kime ait
not: ankara istanbul ve kastamonu adliyesi mülakat sorularıdır üç yerde girdim.
Diğer İçerikler
-
Aslı ;)
Konya Adliyesi Katiplik Sürecim... Bol Motivasyon İçerir
Katiplik serüvenine en erken atılanlardan biriyim sanırım.Liseyi bitirir bitirmez KPSS sınavına hazırlandım. 75 puan alarak başvurumu yaptım. 12 Haziran sabahı sıfır heyecanla adliyenin yolunu tuttum. Sınav anına kadar hiç heyecanım yoktu,sınav başladığı anda heyecanım da başladı ama çok şükür ki kontrol altına alarak 130 kelime yazdım. Sınav anı beklediğimden daha rahat,daha konforluydu.Bilgis06.10.2023 23:06
-
mtsy61
Trabzon Katiplik Sınavı Ve Mülakat Deneyimim
Sınava Trabzon adliyesinde girdim.Klavye sınavında sistem sıkıntısı olduğu in baya bekledik. Toplamda 20 kişi ile girdik 12 ye 8 şeklinde yanlış hatırlamıyorsam. Klavye sınavına normal gündelik gittim. Sandalye masalar ortam çok geniş ve rahattı. Klavye kb-21 di. Yeni siyah modeliydi çok sessiz bir klavyeydi. Hiçbir rahatsız edici durum olmadı heyecan dışında. Sözlü mülakatta yarım saat erken gittim ve saa28.09.2023 20:58
-
nur2645
Eskişehir Zabıt Katipliği Sınav Deneyimi
2018 yılında Eskişehir'de zabıt katipliği için başvurdum. Klavye sınavı üniversitenin bilgisayar laboratuvarında yapıldı. Sınava yaklaşık 50 kişilik gruplar halinde girdik. Sandalye masa konforu gayet iyiydi. Klavye sesi yoğundu beni rahatsız etmedi ama rahatsız olan çok kişi vardı. Mülakatta ise komisyonun tavrı iyiydi, sanırım 3 soru sormuşlardı. Soruları zarftan secmistik, tamamını bildim. Son olarak k20.09.2023 20:52
-
Nisasvnc
Balıkesir adliyesi zabıt katipliği
Öncelikle merhaba benim şansım ilk kez başvurup ve ilk başvurumda sınavı ve mülakatı geçmem sanırım . ilk başlarda çok motive değildim ama kursa gidip benden daha iyi yazan arkadaşlarımı görünce bende yapabilirim diye kendimi motive etmiş olabilirim :) .Klavye sınavına girdiğimde aşırı heyecan yapmıştım ilk otuz saniyede parmaklarımı klavyeye oturtamamıştım ama 116 net puanla barajı geçtiği03.11.2023 17:20
-
puanija
İcra Katibiniz Hizmete Hazır Efenim
4 Ağustos da kazandığımı öğrendiğimde ağlamaktan başka birşey yapmadığım için buradaki anımı güncellemek yeni aklıma geldi. 2019 dan beri girdiğim mülakatlardan en sonuncusunda yüzüm güldü ve kazandım. Rabbim emek veren bekleyen herkese bu sevinci yaşatmayı nasip etsin :) buradan çok arkadaş edindim birbirimize çok destek olduk yine aynı şekilde burada olmaya ve destek isteyenlere destek olmaya devam ede04.10.2023 15:37
-
agafya
Trabzon Adliyesi Katiplik Süreci
Merhabalaaar, trabzon adliyesinde klavye mülakatına girdim ilk girişimdi heyecanım hiç yoktu ama ortamdan sebep istemsizce heyecanlanmışım ve bu parmaklarıma ve performansına yansımış. Gruplar halinde girdik ve herkes klavye türüne göre oturdu. deneme yazısından sonra sınav ekranı açıldı ve yazmaya başladık ben evde fazla sesle çalıştığım için sınavda çok sessiz ortam gelmişti ve ellerim heyecandan tit09.09.2023 21:11
Son Yorumlar
-
Yıldız
Klavye sınavında elenmekten klavye birinciliğine
Bildirim almadığım için cevap veremedim sorunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın :) Görürseniz eğer @neclaky ve diğer okuyan arkadaşlar için çalışmalarımı Facebook'taki Zabıt Kâtipliği Sınavı Hazırlık (Dünya Klavye Şampiyonu Celal Aşkın) grubundaki çalışma programlarıyla yaptım F klavyeye yeni geçtiğimde hızlanmamda çok büyük faydası olmuştu. Heyecana yenik düşüp ilk denememde kazanamasam da ikinci çalışmamda hızımın kalıcı olmasını da sağlamış olduğunu farkettirdi kaldığım yerden devam ettim bu sefer metinler üzerinden düellolarla vs çalıştım. Telegram kanalı olan Klavye Tekniklerinde canlı derslere katıldım ekran paylaşımı yaparak sınav heyecanını yaşamış oldum klavye sesleri herkesin yarışması derken heyecan stres durumuna daha kolay adapte olmamı sağladı. Kanaldaki bir hocamızın tavsiyesiyle sandalye ucuna oturup dik duruşla yazmayı, ilk satırı normal hızdan çok daha yavaş yazarak sıfır yanlışla bitirip ikinci satırda biraz daha hızlanmayı sonrasında normal hızıma dönmeyi öğrendim. Yazdığım yere asla bakmamaya çalıştım. Tüm bu dediklerimi sınavda da uyguladım. Hızım düşer, kelime sayım azalır sanarak ön yargılı bakmıştım ama beklediğimden çok daha iyi sonuçlar almamı sağladı. Genel olarak çalışma programlarım bunlardı. Uzun tırnak, üst üste çok çalışmak bile sayıyı düşürebiliyor. Kendinizi yormayın, arada bir gün iki gün dinlenmeye ayırın klavyeye dokunmayın bile. Tam motivasyon çalışmalarınızın devamını dilerim. Herkese şimdiden başarılar :)09.07.2025 13:34
-
asaf4700
Mardin Adliyesi Katiplik Süreci(KAZANDIM)
Mardin adliyesinde klavye en çok kaç kelime yazdı ve en az kaç kelime ile bir sonraki aşamaya girmeyi hak kazandı? Bir de son olarak klavye nasıl calistimiz hangi metinleri çalıştınız nasıl bı çalışma yaptini19.06.2025 02:13
-
esmabenn
İstanbul Adliyesi İcra Katipliği Mülakat Sürecim (Kazandım)
öncelikle tebrik ederim icra katipliği mülakatlarına hazıralnıyorum bende mezun olalı çok olduğu için konuları unuttum hangi sözlü mülakat için hangi kaynakları önerirsiniz25.05.2025 23:56
-
selmaaaaa
İnancı ve Umudu Kalmayan Biri :)
sözlü mülakatınız nasıl geçmişti biraz anlaırmısınz19.05.2025 12:29
-
Jasmin