Ankara Zabıt İlk Giriş -186- Net ve Sonuç Asil
Herkese Merhaba. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunuyum. gerçek manada ilk kez 2022 Aralık ayında ciddi ciddi klavye çalışmaya başladım. Normalde Q klavye ile çalışıyordum daha sonra halk eğitim merkezine gittim ve ordaki hocam sınava az bir süre var ama yine de F klavye ye geçersen kesinlikle daha hızlı ilerlersin dedi ve bende sıfırdan ocak ayında F klavye ile on parmak öğrenmeye başladım. Bir çocuğum vardı ve sürekli bilgisayar başanda klavye çalışacak zamanım yoktu o yüzden bilgisayarım masamda hep açıktı ve çalışmalarımı gün içine yaydım bu sayede sürekli ders çalışmış oluyordum ve ellerim bileklerim hemen yorulmuyordu. klavyede en önemli şey sürekliliktir. iki gün çalışın üç gün ara vermek olmaz gerekirse her gün çalışın ( ben öyle yaptım) ama az süre çalışın bilekleriniz asla yorulmasın ve klavye öyle bir şey ki çalıştıkça kesinlikle ilerlediğinizi göreceksiniz. Temel çok önemli ilk harflerin yerini öğrendiğinizde kesinlikle acele davranmayın ve harfleri tam oturtun. Kesinlekle ilk etapta 3 dk yazılar yazmayın kendinizi strese sokmuş olursunuz özellikle 20-10-5 dk süreler halinde çalışın 130-140 net kelime bazına geldikten sonra artık yapmanız gereken tek şey sadece yazı yazmak ben önüme bir roman alırdım ve word dosyasında sürdekli sakin sakin yazı yazardım süre yok stres yok sadece yazı yazmak zaten zamanla parmaklarınızın kendinden sizden önce kelimeleri yazdığını ellerinizin hızlandığını göreceksiniz.en önemlisi arada 1-2-5 dakikalık çok çok hızlı yazılar yazmanız. Bunu yaparken kesinlikle doğru yazıp yazmadığınıza dikkat etmeyin maksat parmakları açmak ve onların hızlanmasını sağlamak olacak. İlk yaptığınızda parmaklarınız beyninizden daha hızlı çalıştığı için normal yazılar yazdığınız da yanlışlarınız artacaktır ama sakın korkmayın beyninizde artık o hıza alıştıkça yavaş yavaş düzelecek ve o hızda artık doğru yazmaya başlıyacaksınız. Mülakatlar ucu açık derya deniz. Ama genelde genel kültür ve ülkede güncel olan konulardan sorular geldi bana
1- Atatürk'ün 1800 lü yıllarda Almanyadan getirdiği eserler
2-2023 spor başkenti
3- 5 tane bakanı say
4- yusuf eli barajı nı sordular yeni açılmıştı
5-türkiye'deki en uzun tünel
6- soruşturma nedir
7- kovuşturma nedir
8-iddianame nedir
9- mihriban türküsü kime ait
not: ankara istanbul ve kastamonu adliyesi mülakat sorularıdır üç yerde girdim.
Diğer İçerikler
-
Yaralı Yüz
İzmir Adliyesi Zabıt - İcra ve Erzurum CTE Katipliği
Merhaba.İzmir Adliyesi Zabıt Katipliğinde 151-1 , İzmir İcra da ise 151-2 yazdım.Erzurum Adliyesinde ise 153-1 yazdım.İzmir İcra mülakatında 9-10 a yakın soru soruldu ve 8 tanesine tam cevap verdim. Aslında mülakatım güzel geçmişti, komisyon olumlu gibiydi ve klavyemde iyiydi aslında ama biraz puan girdi sanırım devreye 4.yedekte kaldım.Zabıt mülakatı ise 2 soru soruldu doğru bildim lakin biraz kısa sürdü.Er03.11.2023 19:20
-
el prof
Manisa İcra Katipliği Deneyimi
Merhaba Herkese 2023 Manisa adliyesi uygulama sınavı gayet nezih bir ortamı vardı, sandalyesi rahattı ekranda yazılarda çok güzeldi. Sınava bir gün öncesinden gitmek sizin icin çok iyi olur, adliyeyi tanımak rahat etmek açısından görmeniz sizin icin baya iyi olur, ulaşım çok güzel adliyenin önünde iniyorsunuz otogardan binince insAllah herkesin hakkında hayırlısı olur.23.09.2023 15:51
-
QALAYCI
Sinop Adliyesi Zabıt Katibi Uygulamalı Sınavı Tecrübesi
Adliyenin geniş bi bekleme alanı var bütün adaylar bekliyorsunuz sohbet etme tanışma imkanınız var öneririm heyecanı baya alıyor. Komisyon müdür gelerek isimleri okumaya başladı ve ardından kimlik kontrolü yaparak 5 erli gruplar halinde bizi sınava aldılar ben 2. gruptaydım. Sınav odası küçük ve U şeklinde bir masa vardı masanın başında komisyon üyeleri vardı önünde sınav adayları. KM 720 F klavye var28.09.2023 17:59
-
MelihOzaslan
Başarısızlık Hikayesi :)
Normalde 130 kelimeden aşağı Q klavye ile yazmıyordum. sınava çok sıkı çalıştım. sınav günü geldi çattı ve heyecanım da yoktu aslında. ancak ne oldu bilmiyorum normalde 130dan aşağı yazmadığım metinde o kadar zorlandım ki anlatamam. ve 90ın altında kalınca elendim. kısmet mi denir bilmiyorum. ama maalesef ki elendiğimi öğrendiğimde her şey berbat oldu ve hala şaşıyorum o elenme sürecine. hayırlıs04.01.2024 14:59
-
Aslı ;)
Konya Adliyesi Katiplik Sürecim... Bol Motivasyon İçerir
Katiplik serüvenine en erken atılanlardan biriyim sanırım.Liseyi bitirir bitirmez KPSS sınavına hazırlandım. 75 puan alarak başvurumu yaptım. 12 Haziran sabahı sıfır heyecanla adliyenin yolunu tuttum. Sınav anına kadar hiç heyecanım yoktu,sınav başladığı anda heyecanım da başladı ama çok şükür ki kontrol altına alarak 130 kelime yazdım. Sınav anı beklediğimden daha rahat,daha konforluydu.Bilgis06.10.2023 23:06
-
pikaçuu
Niğde Adliyesi Zabıt Katipliği Mülakat Süreci
merhaba arkadaşlar. Ben niğde adliyesinde zabıt katipliği sürecini geçirmiş ve hala şu dönemlerde mülakat sonucu bekleyen bir adayım, umarım siz bunları okurken ben atanmış bir zabıt katibi olurum diyerek anılarımı sizlerle paylaşmak istiyorum umarım sizlere faydalı satırlar paylaşabilirim.öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki çok uzun bir süreç arkadaşlar bunu bilerek ve farkında olarak yola çıkarsanı09.09.2023 00:03
Son Yorumlar
-
Yıldız
Klavye sınavında elenmekten klavye birinciliğine
Bildirim almadığım için cevap veremedim sorunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın :) Görürseniz eğer @neclaky ve diğer okuyan arkadaşlar için çalışmalarımı Facebook'taki Zabıt Kâtipliği Sınavı Hazırlık (Dünya Klavye Şampiyonu Celal Aşkın) grubundaki çalışma programlarıyla yaptım F klavyeye yeni geçtiğimde hızlanmamda çok büyük faydası olmuştu. Heyecana yenik düşüp ilk denememde kazanamasam da ikinci çalışmamda hızımın kalıcı olmasını da sağlamış olduğunu farkettirdi kaldığım yerden devam ettim bu sefer metinler üzerinden düellolarla vs çalıştım. Telegram kanalı olan Klavye Tekniklerinde canlı derslere katıldım ekran paylaşımı yaparak sınav heyecanını yaşamış oldum klavye sesleri herkesin yarışması derken heyecan stres durumuna daha kolay adapte olmamı sağladı. Kanaldaki bir hocamızın tavsiyesiyle sandalye ucuna oturup dik duruşla yazmayı, ilk satırı normal hızdan çok daha yavaş yazarak sıfır yanlışla bitirip ikinci satırda biraz daha hızlanmayı sonrasında normal hızıma dönmeyi öğrendim. Yazdığım yere asla bakmamaya çalıştım. Tüm bu dediklerimi sınavda da uyguladım. Hızım düşer, kelime sayım azalır sanarak ön yargılı bakmıştım ama beklediğimden çok daha iyi sonuçlar almamı sağladı. Genel olarak çalışma programlarım bunlardı. Uzun tırnak, üst üste çok çalışmak bile sayıyı düşürebiliyor. Kendinizi yormayın, arada bir gün iki gün dinlenmeye ayırın klavyeye dokunmayın bile. Tam motivasyon çalışmalarınızın devamını dilerim. Herkese şimdiden başarılar :)09.07.2025 13:34
-
asaf4700
Mardin Adliyesi Katiplik Süreci(KAZANDIM)
Mardin adliyesinde klavye en çok kaç kelime yazdı ve en az kaç kelime ile bir sonraki aşamaya girmeyi hak kazandı? Bir de son olarak klavye nasıl calistimiz hangi metinleri çalıştınız nasıl bı çalışma yaptini19.06.2025 02:13
-
esmabenn
İstanbul Adliyesi İcra Katipliği Mülakat Sürecim (Kazandım)
öncelikle tebrik ederim icra katipliği mülakatlarına hazıralnıyorum bende mezun olalı çok olduğu için konuları unuttum hangi sözlü mülakat için hangi kaynakları önerirsiniz25.05.2025 23:56
-
selmaaaaa
İnancı ve Umudu Kalmayan Biri :)
sözlü mülakatınız nasıl geçmişti biraz anlaırmısınz19.05.2025 12:29
-
Jasmin