TEST SİTESİ YAYINDA
Sitemizde yeni döneme daha sağlıklı ve iyi bir başlangıç yapabilmek adına test sitemizin linkini sizlerle paylaşıyoruz.
Test sayfası üzerinden istek ve önerilerinizi bizimle paylaşarak gelişime katkı sağlayabilirsiniz.
Test sayfasına git

Pikaçuu

Çaylak

09.09.2023 00:03
Niğde Adliyesi Zabıt Katipliği Mülakat Süreci

merhaba arkadaşlar.

Ben niğde adliyesinde zabıt katipliği sürecini geçirmiş ve hala şu dönemlerde mülakat sonucu bekleyen bir adayım, umarım siz bunları okurken ben atanmış bir zabıt katibi olurum diyerek anılarımı sizlerle paylaşmak istiyorum umarım sizlere faydalı satırlar paylaşabilirim.

öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki çok uzun bir süreç arkadaşlar bunu bilerek ve farkında olarak yola çıkarsanız sizin faydanıza olur diye düşünüyorum. ben on parmak çalışmaya başladığımda ortalama 2022 yılının aralık ayına tekabül ediyor ne kadar erken başlarsanız sizin faydanıza olur, çünkü herkesin bir şeyleri kavrayabilme aynı süreçte gerçekleşmiyor.

Ben 09.06.2023 tarihinde klavye mülakatına girdim arkadaşlar ve kesinlikle elendiğimi düşünmüştüm. çünkü adliyelerin geçmiş yıllarına oranla düşük yazmıştım ve ortada 7 aylık bir emek vardı bütün günüm ve akabindeki günler ağlayarak geçmişti. sonuçlar açıklandığında bir mucize gerçekleştiğini düşündüm çünkü sözlü mülakata hak kazanmıştım. bu yüzden hiçbir zaman umudunuzu yitirmeyin nasibin ne zaman nerden sizi bulacağını bilemiyorsunuz.

sözlü mülakat günü geldi çattı ve heyecanlı bir bekleyiş hakimdi herkeste. benim klavyede yazdığım sayı biraz düşük olduğu için öğleden sonra saat üç gibi mülakata girdim. hem komisyon hem de ben artık yorulmuştuk elbette. mülakatım en fazla 3 dakika sürmüştür. içeride bir an moralim çok bozuldu çünkü komisyon başkanı bana yönelttiği bir sorunun cevabını dahi dinlemeden sadece " tamam tamam" deyip sözümü bitirmeme izin vermedi. içten içe çok moralim bozuldu fakat bunu belli etmedim sadece diğer soracağı soruyu bekledim. çünkü komisyon bu tip hareketleri bazen bilinçli olarak da yapabiliyor. sizin kriz kontrolünüzü, tepkilerinizi ölçmek adına yapıyor bizlerin tamamen soğuk kanlı kalabilmesi çok çok önemli bir durum.

bütün yazdıklarımı toparlayacak olursam hiçbir şeyin sonu değil arkadaşlar bunu bilin öncelikle. stres ve heyecanınızı kontrol edemezseniz aylarca çalışsanız evde 160170 dahi yazsanız o anki 3 dakikalık sınavda bunu sergileyemeyebilirsiniz. kendinizden ve çalışmalarınızdan emin şekilde ilerlerseniz emin olun güzel sonuçlar elde edebilirsiniz. kendim için atanabilmeyi sizlere de iyi çalışmalar ve güzel günler diliyorum...

Yorumlar
Diğer İçerikler
  • mtsy61

    mtsy61

    Trabzon Katiplik Sınavı Ve Mülakat Deneyimim
    Sınava Trabzon adliyesinde girdim.Klavye sınavında sistem sıkıntısı olduğu in baya bekledik. Toplamda 20 kişi ile girdik 12 ye 8 şeklinde yanlış hatırlamıyorsam. Klavye sınavına normal gündelik gittim. Sandalye masalar ortam çok geniş ve rahattı. Klavye kb-21 di. Yeni siyah modeliydi çok sessiz bir klavyeydi. Hiçbir rahatsız edici durum olmadı heyecan dışında. Sözlü mülakatta yarım saat erken gittim ve saa

    28.09.2023 20:58

  • rumeysa31

    rumeysa31

    Katip Değilim Ama Buda Benim Anım Olsun
    Hatay/İskendurun da yaşıyorum.6 Şubat depremini bizzat yaşamış biri olarak yazıyorum.Evlerimiz hasar gördü şuan depremzedelerin kaldığı toplu yaşam alanlarında yaşıyoruz.Ama bundan önce hiç tanımadığım 14 kişiyle aynı çadırda 9 gün yaşadım.Deprem günü arabada kaldık daha doğrusu arabada 6 gün kaldık sonrasında komşumuzun çadırında kaldık.3 ay önce o mahalleye göçmüştük kimseyi tanımıyor

    08.09.2023 21:56

  • Faruk Yurt⚡️

    Faruk Yurt⚡️

    Konya Adliyesi Katiplik Sınavı Deneyimi
    Konya adliyesinde sınava girdim, adliyeye sınav saatinden yarım saat önce gittim bunun sebebi sıranın çok olacak olmasıydı. Bizi yemekhaneye çıkardılar ve orada beklettiler yaklaşık otuz kişi olarak sınava aldılar. Sınava giderken yanımda da bir yastık götürdüm bunun sebebi sandalyenin kısa olup benim yazmamı etkileyebilecek olması ama götürdüğüm yastığı kullanmama gerek kalmadı çünkü tam boyuma gö

    07.09.2023 19:31

  • Aylin P.

    Aylin P.

    Malatya Adliyesi CTE Deneyimi
    Bu sene hem zabıt hem cte katibi için başvurdum daha doğrusu icra da listeye giremediğim için ikisinde şansımı denedim. Depremden dolayı sınav Karabük'te yapıldı. Karabük Adliyesi çalışanlarının mütevaziliği, samimiyeti ve bizlerle sohbet ederek stresimizi almaları gerçekten çok iyiydi. Zaten yol yorgunluğu ile çoğu kişi endişeliydi. Klavye sınavı için Q ve F olmak üzere 5 er 5 er listeden isim söyledi

    08.09.2023 14:38

  • agafya

    agafya

    Trabzon Adliyesi Katiplik Süreci
    Merhabalaaar, trabzon adliyesinde klavye mülakatına girdim ilk girişimdi heyecanım hiç yoktu ama ortamdan sebep istemsizce heyecanlanmışım ve bu parmaklarıma ve performansına yansımış. Gruplar halinde girdik ve herkes klavye türüne göre oturdu. deneme yazısından sonra sınav ekranı açıldı ve yazmaya başladık ben evde fazla sesle çalıştığım için sınavda çok sessiz ortam gelmişti ve ellerim heyecandan tit

    09.09.2023 21:11

  • onparmakdegilim

    onparmakdegilim

    Sonunda Oldu..! (Zonguldak Adliyesi)
    Geçen sene 116 kelime yazıp garanti dediğim mülakata çağrılmadım, her nasip vaktine esirdir. Normal şartlarda 140-150 yazan parmaklarım bu sene de heyecana yenik düştü ve 30 yanlış ile 103 kelimeyi zor yazabildim. Sınavdan ağlayarak çıktım desem yeridir. Meğerki ne çok bel bağlamışım bu sınava ben ama bu kez OLDU! 103 kelime ile giremem dediğim mülakata çağrıldım bu sene ben. Tekrar diyorum her nasip vak

    29.09.2023 18:50

Son Yorumlar
  • avatar

    Yıldız

    Klavye sınavında elenmekten klavye birinciliğine
    Bildirim almadığım için cevap veremedim sorunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın :) Görürseniz eğer @neclaky ve diğer okuyan arkadaşlar için çalışmalarımı Facebook'taki Zabıt Kâtipliği Sınavı Hazırlık (Dünya Klavye Şampiyonu Celal Aşkın) grubundaki çalışma programlarıyla yaptım F klavyeye yeni geçtiğimde hızlanmamda çok büyük faydası olmuştu. Heyecana yenik düşüp ilk denememde kazanamasam da ikinci çalışmamda hızımın kalıcı olmasını da sağlamış olduğunu farkettirdi kaldığım yerden devam ettim bu sefer metinler üzerinden düellolarla vs çalıştım. Telegram kanalı olan Klavye Tekniklerinde canlı derslere katıldım ekran paylaşımı yaparak sınav heyecanını yaşamış oldum klavye sesleri herkesin yarışması derken heyecan stres durumuna daha kolay adapte olmamı sağladı. Kanaldaki bir hocamızın tavsiyesiyle sandalye ucuna oturup dik duruşla yazmayı, ilk satırı normal hızdan çok daha yavaş yazarak sıfır yanlışla bitirip ikinci satırda biraz daha hızlanmayı sonrasında normal hızıma dönmeyi öğrendim. Yazdığım yere asla bakmamaya çalıştım. Tüm bu dediklerimi sınavda da uyguladım. Hızım düşer, kelime sayım azalır sanarak ön yargılı bakmıştım ama beklediğimden çok daha iyi sonuçlar almamı sağladı. Genel olarak çalışma programlarım bunlardı. Uzun tırnak, üst üste çok çalışmak bile sayıyı düşürebiliyor. Kendinizi yormayın, arada bir gün iki gün dinlenmeye ayırın klavyeye dokunmayın bile. Tam motivasyon çalışmalarınızın devamını dilerim. Herkese şimdiden başarılar :)

    09.07.2025 13:34

  • avatar

    asaf4700

    Mardin Adliyesi Katiplik Süreci(KAZANDIM)
    Mardin adliyesinde klavye en çok kaç kelime yazdı ve en az kaç kelime ile bir sonraki aşamaya girmeyi hak kazandı? Bir de son olarak klavye nasıl calistimiz hangi metinleri çalıştınız nasıl bı çalışma yaptini

    19.06.2025 02:13

  • avatar

    esmabenn

    İstanbul Adliyesi İcra Katipliği Mülakat Sürecim (Kazandım)
    öncelikle tebrik ederim icra katipliği mülakatlarına hazıralnıyorum bende mezun olalı çok olduğu için konuları unuttum hangi sözlü mülakat için hangi kaynakları önerirsiniz

    25.05.2025 23:56

  • avatar

    selmaaaaa

    İnancı ve Umudu Kalmayan Biri :)
    sözlü mülakatınız nasıl geçmişti biraz anlaırmısınz

    19.05.2025 12:29

  • avatar

    Jasmin

    Başarısızlık Hikayesi :)
    bu anıyı ne zaman okusam çok üzülürüm

    03.05.2025 12:43