TEST SİTESİ YAYINDA
Sitemizde yeni döneme daha sağlıklı ve iyi bir başlangıç yapabilmek adına test sitemizin linkini sizlerle paylaşıyoruz.
Test sayfası üzerinden istek ve önerilerinizi bizimle paylaşarak gelişime katkı sağlayabilirsiniz.
Test sayfasına git

Aylin P.

Çaylak

08.09.2023 14:26
Elazığ Adliyesi Zabıt Katipliği Klavye-Mülakat

Elazığ Adliyesi'nde bu sene 2. girişim oldu. Klavye için girişte salonda kalabalığın içinde beklemek zordu ilk girişimde. 10 arlı gruplar halinde F-Q olacak şekilde içeriye almaya başladılar. Sıra bana geldiğinde yerime oturup heyecanla yazacağım anı bekledim. Salonda görevli olan kişiler çok sıcakkanlı idiler bu yüzden daha rahat geçti diyebilirim. Önde oturan bir arkadaşa kura ile yazacagımız metni çektirdiler önce denemek için ekran açıldı ve adımızı soyadımızı yazıp süre başlayınca yazdık. Daha sonra hazırsak asıl sınavın başlayacağını söylediler ve başladı. Bence iyi yazabilmek için o an stresi yönetmek çok önemli evde yazdığınla aynı olmayabilir iyi veya kötü anlamda. Ben ilk deneyimimde çok heyecanlanmıştım parmaklarım birbirine dolandı yanlış sayım arttı 126 net ile barajı geçtim. Evde aynı metni yazdığımda 150 yazdım. Bu sene girdiğimde ise çok sakindim evimde oturur gibi yazdım. Mülakat kısmında Elazığ adliyesi genel olarak dini sorular ağırlıklı soruyor. Ve herkese dönüp dolaşıp aynı soruları soruyorlardı. Her iki senede böyle oldu daha önceki senelerde de bildigim kadarıyla bu şekilde olmuş. Mesleki bilgi olarak UYAP, Zabıt katibinin görevleri gibi konular 1-2 tarih sorusu onun dışında dini sorular ağırlıklı. Asıl önemli olan stres anını nasıl yönetebildiğiniz, kendinizi ifade etmeniz. Soruları yanlış cevaplarım diye endişe etmeyin.

Yorumlar
Diğer İçerikler
  • ceku

    ceku

    Bursa Adliyesi Zabıt Katipliğini Kazandım. Pes Etmeyenler Kazanır..!!
    Merhabalar. Adalet meslek yüksek okulundan mezun olduktan sonra KPSS sınavına girdim. Yakın bir zamanda da Adalet Bakanlığının katip alımları başladı. O zamanlar henüz hızlı yazamıyordum yazdığım kelime sayısı 3dk da ancak 70-80 arası oynuyordu. Klavye mülakat gününe kadar hazırlanmaya gayret ettim. Metinleri tek tek yazıyordum, parmaklarımı harflerin yerine alıştırmaya çalışıyordum bu konuda biraz zo

    14.10.2023 18:11

  • ⚔️YUSUFF⚔️

    ⚔️YUSUFF⚔️

    Kazandımm..Muş Adliyesi Baştan Sona Serüven...
    Üniversite bitti sınava çalışmam gerekiyordu bazı nedenlerden dolayı önlisans sınavına giremedim. Tüm her şeyimi kpss ortaöğretim sınavına verdim. çok da iyi çalıştım ama bazen olmayınca olmuyor. Nasibinde bir şey yoksa istediğin kadar çalış hiç önemi yok. Sınavda rahatsızlanıp çok erken çıkmama rağmen 72 puan aldım çok üzülmüştüm ama toparlıyor insan. Tek çarem vardı oda zabıt katipliği d

    30.09.2023 01:26

  • ✨Fatma✨

    ✨Fatma✨

    ATABERK AKÇAKOYUN İÇİN
    Kelimelerin cümlelerin kifayetsiz kaldığı bir zaman.... Birlikte çalışma yapıp ufak bir sohbetimizin olması, düello açmıştım farklı metinler açar mısınız demesi ne kadar kibar bir insandın. Arkadaşımızın biri , sizin ne güzel isminiz var demesi üzerine al bir süre sen kullan demesi, sen nasıl gönlü hoş bir insandın gözyaşlarımız senin ve diğer vefat eden kardeşlerimiz için Rabbim mekanınızı

    12.02.2023 19:49

  • Katip Online

    Katip Online

    Katip Online Hikâyesi
    Katip Online, bir grup zabıt katibi, mübaşir ve yazı işleri müdürü tarafından meslekte gelişimi sağlamak adına oluşturulan sonrasında adayların, lise ve üniversite öğrencilerinin katılımı ile büyüyen kişisel klavye gelişimine öncülük eden ve bu alanda adını duyurmuş bir sitedir. Buradan bizlere destek veren;Yazı İşleri MüdürleriZabıt KatipleriMübaşirlerHalk Eğitim Merkezi EğitmenleriAdalet Meslek

    14.06.2022 19:39

  • ronin

    ronin

    Niğde zabıt katipliği Kazandım!
    Üniversite bitince kpss çalışmaya başladım yaklaşık 6-7 ay bi çalışma sürem oldu umduğum puanı alamamak beni yormuştu fakat pes etmedim katipliği daha önce duymuştum puanımda yetiyordu biraz araştırdıktan sonra F klavye ile 0 dan çalışmaya başladım Q ile 100-110 yazmama rağmen F den devam ettim yaklaşık 4-5 ay da klavyeye çalıştım öyle aşırı bir şekilde değil güne yayarak çalıştım ki bence kl

    01.10.2023 13:58

  • ⛵  DENİZ KIZI ⛵

    ⛵ DENİZ KIZI ⛵

    Aksaray Adliyesi Katiplik Sınavı Deneyimi
    Aksaray adliyesinde cezaevi katipliği sınavına girdim. Saat 9 da hepimiz Kpss puan türlerimize göre sıraya dizildik. 10 Q 10 F olmak üzere sırayla içeri alındık. İlk grupta girdim sınava. Sandalyeler masalara göre orantılıydı. Sınavdan önce 30 saniyelik hazırlık metninden sonra sınav metnini yazmaya başladık. Klavye sesleri abartıldığı gibi fazla değildi. Sınavdan sonra çıktılar hazırlanırken komisyon

    08.09.2023 16:22

Son Yorumlar
  • avatar

    Yıldız

    Klavye sınavında elenmekten klavye birinciliğine
    Bildirim almadığım için cevap veremedim sorunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın :) Görürseniz eğer @neclaky ve diğer okuyan arkadaşlar için çalışmalarımı Facebook'taki Zabıt Kâtipliği Sınavı Hazırlık (Dünya Klavye Şampiyonu Celal Aşkın) grubundaki çalışma programlarıyla yaptım F klavyeye yeni geçtiğimde hızlanmamda çok büyük faydası olmuştu. Heyecana yenik düşüp ilk denememde kazanamasam da ikinci çalışmamda hızımın kalıcı olmasını da sağlamış olduğunu farkettirdi kaldığım yerden devam ettim bu sefer metinler üzerinden düellolarla vs çalıştım. Telegram kanalı olan Klavye Tekniklerinde canlı derslere katıldım ekran paylaşımı yaparak sınav heyecanını yaşamış oldum klavye sesleri herkesin yarışması derken heyecan stres durumuna daha kolay adapte olmamı sağladı. Kanaldaki bir hocamızın tavsiyesiyle sandalye ucuna oturup dik duruşla yazmayı, ilk satırı normal hızdan çok daha yavaş yazarak sıfır yanlışla bitirip ikinci satırda biraz daha hızlanmayı sonrasında normal hızıma dönmeyi öğrendim. Yazdığım yere asla bakmamaya çalıştım. Tüm bu dediklerimi sınavda da uyguladım. Hızım düşer, kelime sayım azalır sanarak ön yargılı bakmıştım ama beklediğimden çok daha iyi sonuçlar almamı sağladı. Genel olarak çalışma programlarım bunlardı. Uzun tırnak, üst üste çok çalışmak bile sayıyı düşürebiliyor. Kendinizi yormayın, arada bir gün iki gün dinlenmeye ayırın klavyeye dokunmayın bile. Tam motivasyon çalışmalarınızın devamını dilerim. Herkese şimdiden başarılar :)

    09.07.2025 13:34

  • avatar

    asaf4700

    Mardin Adliyesi Katiplik Süreci(KAZANDIM)
    Mardin adliyesinde klavye en çok kaç kelime yazdı ve en az kaç kelime ile bir sonraki aşamaya girmeyi hak kazandı? Bir de son olarak klavye nasıl calistimiz hangi metinleri çalıştınız nasıl bı çalışma yaptini

    19.06.2025 02:13

  • avatar

    esmabenn

    İstanbul Adliyesi İcra Katipliği Mülakat Sürecim (Kazandım)
    öncelikle tebrik ederim icra katipliği mülakatlarına hazıralnıyorum bende mezun olalı çok olduğu için konuları unuttum hangi sözlü mülakat için hangi kaynakları önerirsiniz

    25.05.2025 23:56

  • avatar

    selmaaaaa

    İnancı ve Umudu Kalmayan Biri :)
    sözlü mülakatınız nasıl geçmişti biraz anlaırmısınz

    19.05.2025 12:29

  • avatar

    Jasmin

    Başarısızlık Hikayesi :)
    bu anıyı ne zaman okusam çok üzülürüm

    03.05.2025 12:43