TEST SİTESİ YAYINDA
Sitemizde yeni döneme daha sağlıklı ve iyi bir başlangıç yapabilmek adına test sitemizin linkini sizlerle paylaşıyoruz.
Test sayfası üzerinden istek ve önerilerinizi bizimle paylaşarak gelişime katkı sağlayabilirsiniz.
Test sayfasına git

Yıldız

Zabıt Katibi

08.11.2023 13:42
Klavye sınavında elenmekten klavye birinciliğine

2022 yılında yılbaşının peşine klavye çalışmaları yapmaya başlamıştım. Q klavyenin türkçe metinlere uygun olmadığını ilerlemenin zor olduğunu farkedince risk alarak F klavyeye geçiş yaptım. Harf dizilimini öğrenmek, parmakların harflere alışması vs derken 30'lar, 50'lerde gezinip 90'ı zorla görünce artık bundan sonrasını yapabilirim motivasyonuyla mayıs ayındaki klavye sınavına kadar gece gündüz çalışarak 150 bandına ulaştım.


Klavye sınavı gelip çattığında çok özgüvenli bir şekilde yapabileceğime inanarak sınav salonuna girdim. Ama işler hiç düşündüğüm gibi gitmedi. 3 dakika heyecanımı yenmeme yetmedi. Bazı anlarda durup kaldım ekrana öylece baktım kaybettiğimi anlamıştım ve 105 yazarak sıralamaya giremedim. Bir ayımı üzülüp kendimi hırpalamaya ayırdım :))


Sonrasında ekim ayında KPSS sınavından geçerli bir puan almamla birlikte aralık ayında tekrar çalışmalara başladım. Bu sefer kendimi çok yorduğumu söyleyemeyeceğim. Biraz daha rahat özgüvenli düello ve metin çalışması odaklı çalışmalar yaparak 180 bandına ulaştım.


Sınavı bu sefer geçeceğimi biliyordum. Çalışmalarıma güveniyordum ve ikinci sınavım olduğu için ilk kez giren 100'lerce kişinin bir adım önündeydim. Sınavdan bir gün önce arkadaşlarıma şakayla karışık birinci olmaya gidiyorum diyerek heyecanımı yenmeye çalıştım. Bir yandan da "neden olmasın ki?" düşünceleri aklımda gezinmeye başladı ve 1. olma hedefi koyarak sınava girdim. Sınav esnasında telegramda sınavdan bir ay önce katıldığım klavye teknikleri kanalındaki hocalardan aldığım değerli önerilerle sınavı heyecansız, kendimden emin bir şekilde 181 doğru 10 yanlış ile bitirerek klavye 1.si oldum. Şuanda da zabıt katipliğini kazanmış olmanın sevinci ile sizlere umudunuzu kaybetmemenizi önermek adına hikayemi yazıyorum.


Allah herkesin gönlüne göre versin. Çalışmalarınızın karşılığını en iyi şekilde almanızı diliyorum. Kendinize güvenin. Ben bu başarıyı evli, çocuklu ve çalışan bir kadın olarak elde ettim. Benle aynı şartlarda olan veya benden daha iyi şartlara sahip olanlar olabilir. Olağanüstü yeteneklere sahip birisi değilim. Benim yaptığımı sizler de yapabilirsiniz. Hedefinizi hep yüksek tutun ve klavyeyi yorucu bir iş, mecburiyet olarak değil eğlence olarak görün. Klavyede yazı yazmak hobiniz olmak zorunda :)

Yorumlar
  • 22.07.2024 14:04

    Zehra.uznby

    Çaylak

    Evli ve çocuklu olmak eksi gibi görünse de öyle değil aslında.. bunu pek çoğumuz geç fark ediyor. Nitekim bu da sınavda bizleri başarısızlığa kadar sürükleyen bir duruma dönüşüyor ..Ben de q klavye kullanıyorum ve hemen f klavyeye geçmemi söyleyenler olduğu için zaman kaybetmeden f ye geçeceğim .. allahın izniyle yapacağım.. imkansız değil .

  • 22.10.2024 23:39

    Katipbncla

    Girişken

    merhaba klavye çalışmalarını nasıl yaptınız nasıl bir yol izlediniz

  • 25.02.2025 13:31

    BİLİRKİŞİ

    Çaylak

    tebrikler :)

  • 09.07.2025 13:34

    Yıldız

    Zabıt Katibi

    Bildirim almadığım için cevap veremedim sorunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın :) Görürseniz eğer @neclaky ve diğer okuyan arkadaşlar için çalışmalarımı Facebook'taki Zabıt Kâtipliği Sınavı Hazırlık (Dünya Klavye Şampiyonu Celal Aşkın) grubundaki çalışma programlarıyla yaptım F klavyeye yeni geçtiğimde hızlanmamda çok büyük faydası olmuştu. Heyecana yenik düşüp ilk denememde kazanamasam da ikinci çalışmamda hızımın kalıcı olmasını da sağlamış olduğunu farkettirdi kaldığım yerden devam ettim bu sefer metinler üzerinden düellolarla vs çalıştım. Telegram kanalı olan Klavye Tekniklerinde canlı derslere katıldım ekran paylaşımı yaparak sınav heyecanını yaşamış oldum klavye sesleri herkesin yarışması derken heyecan stres durumuna daha kolay adapte olmamı sağladı. Kanaldaki bir hocamızın tavsiyesiyle sandalye ucuna oturup dik duruşla yazmayı, ilk satırı normal hızdan çok daha yavaş yazarak sıfır yanlışla bitirip ikinci satırda biraz daha hızlanmayı sonrasında normal hızıma dönmeyi öğrendim. Yazdığım yere asla bakmamaya çalıştım. Tüm bu dediklerimi sınavda da uyguladım. Hızım düşer, kelime sayım azalır sanarak ön yargılı bakmıştım ama beklediğimden çok daha iyi sonuçlar almamı sağladı. Genel olarak çalışma programlarım bunlardı. Uzun tırnak, üst üste çok çalışmak bile sayıyı düşürebiliyor. Kendinizi yormayın, arada bir gün iki gün dinlenmeye ayırın klavyeye dokunmayın bile. Tam motivasyon çalışmalarınızın devamını dilerim. Herkese şimdiden başarılar :)

Diğer İçerikler
  • iremmeseli

    iremmeseli

    Bir zamanlar Katip olma aşamasındaydım🌸
    Adalet meslek lisesi mezunu olduktan sonra bana destek veren adalet hocam kursiyerlik yapmaya başlamıştı.Hafta icleri ve hafta sonları kurslara katılarak kendimi geliştirmeye başlamıştım . İlk başta nasıl bir meslek olduğunu bilmediğim katiplik sürecim başlamış oldu.Kpssye hazırlanmıştım ve belli bi puan almıştım. Klavyemi de daha fazla geliştirerek bu yıl ajandalar tutarak ve sürekli çalışarak daha iler

    13.10.2022 19:14

  • Nisasvnc

    Nisasvnc

    Balıkesir adliyesi zabıt katipliği
    Öncelikle merhaba benim şansım ilk kez başvurup ve ilk başvurumda sınavı ve mülakatı geçmem sanırım . ilk başlarda çok motive değildim ama kursa gidip benden daha iyi yazan arkadaşlarımı görünce bende yapabilirim diye kendimi motive etmiş olabilirim :) .Klavye sınavına girdiğimde aşırı heyecan yapmıştım ilk otuz saniyede parmaklarımı klavyeye oturtamamıştım ama 116 net puanla barajı geçtiği

    03.11.2023 17:20

  • agafya

    agafya

    Trabzon Adliyesi Katiplik Süreci
    Merhabalaaar, trabzon adliyesinde klavye mülakatına girdim ilk girişimdi heyecanım hiç yoktu ama ortamdan sebep istemsizce heyecanlanmışım ve bu parmaklarıma ve performansına yansımış. Gruplar halinde girdik ve herkes klavye türüne göre oturdu. deneme yazısından sonra sınav ekranı açıldı ve yazmaya başladık ben evde fazla sesle çalıştığım için sınavda çok sessiz ortam gelmişti ve ellerim heyecandan tit

    09.09.2023 21:11

  • Sinem.

    Sinem.

    Adıyaman Adliyesi
    Merhaba. Asrın felaketinin yaşandığı şehirlerden biri olan Adıyaman'da sınava girdim.Depremi bizzat yaşamış ve yakınlarını kaybeden biri olarak bu süreç benim için çok zordu. Hem imkanlarımız kısıtlıydı hemde psikolojik olarak zor bir dönemdi.Yinede kendi imkanlarımız doğrultusunda telegramda tanışıp arkadaş olduğumuz kişilerle ve bazı arkadaşlarımızın hocaları eşliğinde okullardan izin alarak k

    08.09.2023 17:48

  • denizetas61

    denizetas61

    Trabzon Adliyesi Zabıt Katipliği Mülakatını Kazandım ve Atandım
    Merhaba öncelikle klavye çalışmamı burada yapmama rağmen ilk defa keşfettim burayı her neyse. Kpss sınavınan sonra daktilo belgemi aldım ve hemen klavye çalışmalarına başladım. Normalde Q klavye ile 90-100 kelime yazıyordum. 2 haftalık çalışma ile 130 ila 140 kelime bandına çıktım.Klavye Sınavı 6 Haziran günü klavye sınavına girdim. Sınav esnasında biraz heyecanlıydım ve bu da sonuca yansıdı. Ortala

    08.01.2024 17:52

  • ümrannn

    ümrannn

    Denizli Adliyesi Katiplik Mülakat Deneyimim
    Merhaba arkadaşlar, sizlere 9 haziranda girmiş olduğum Denizli adliyesindeki klavye sınavından bahsedeceğim. İlk olarak bizleri aday sıra numarasına göre çağırmışlardı. Bahçede görevli 1-100 arası kişileri sıraya koyuyor sonra sayı artarak devam ettiriyordu (1-200,1-300) sınava 10 Q 10 F olarak giriyorduk, koridorda oluyor sınav ama klavye tuşları hiç duyulmuyordu bu da sizi biraz rahatlatıyor, sınav için

    07.09.2023 14:29

Son Yorumlar
  • avatar

    Yıldız

    Klavye sınavında elenmekten klavye birinciliğine
    Bildirim almadığım için cevap veremedim sorunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın :) Görürseniz eğer @neclaky ve diğer okuyan arkadaşlar için çalışmalarımı Facebook'taki Zabıt Kâtipliği Sınavı Hazırlık (Dünya Klavye Şampiyonu Celal Aşkın) grubundaki çalışma programlarıyla yaptım F klavyeye yeni geçtiğimde hızlanmamda çok büyük faydası olmuştu. Heyecana yenik düşüp ilk denememde kazanamasam da ikinci çalışmamda hızımın kalıcı olmasını da sağlamış olduğunu farkettirdi kaldığım yerden devam ettim bu sefer metinler üzerinden düellolarla vs çalıştım. Telegram kanalı olan Klavye Tekniklerinde canlı derslere katıldım ekran paylaşımı yaparak sınav heyecanını yaşamış oldum klavye sesleri herkesin yarışması derken heyecan stres durumuna daha kolay adapte olmamı sağladı. Kanaldaki bir hocamızın tavsiyesiyle sandalye ucuna oturup dik duruşla yazmayı, ilk satırı normal hızdan çok daha yavaş yazarak sıfır yanlışla bitirip ikinci satırda biraz daha hızlanmayı sonrasında normal hızıma dönmeyi öğrendim. Yazdığım yere asla bakmamaya çalıştım. Tüm bu dediklerimi sınavda da uyguladım. Hızım düşer, kelime sayım azalır sanarak ön yargılı bakmıştım ama beklediğimden çok daha iyi sonuçlar almamı sağladı. Genel olarak çalışma programlarım bunlardı. Uzun tırnak, üst üste çok çalışmak bile sayıyı düşürebiliyor. Kendinizi yormayın, arada bir gün iki gün dinlenmeye ayırın klavyeye dokunmayın bile. Tam motivasyon çalışmalarınızın devamını dilerim. Herkese şimdiden başarılar :)

    09.07.2025 13:34

  • avatar

    asaf4700

    Mardin Adliyesi Katiplik Süreci(KAZANDIM)
    Mardin adliyesinde klavye en çok kaç kelime yazdı ve en az kaç kelime ile bir sonraki aşamaya girmeyi hak kazandı? Bir de son olarak klavye nasıl calistimiz hangi metinleri çalıştınız nasıl bı çalışma yaptini

    19.06.2025 02:13

  • avatar

    esmabenn

    İstanbul Adliyesi İcra Katipliği Mülakat Sürecim (Kazandım)
    öncelikle tebrik ederim icra katipliği mülakatlarına hazıralnıyorum bende mezun olalı çok olduğu için konuları unuttum hangi sözlü mülakat için hangi kaynakları önerirsiniz

    25.05.2025 23:56

  • avatar

    selmaaaaa

    İnancı ve Umudu Kalmayan Biri :)
    sözlü mülakatınız nasıl geçmişti biraz anlaırmısınz

    19.05.2025 12:29

  • avatar

    Jasmin

    Başarısızlık Hikayesi :)
    bu anıyı ne zaman okusam çok üzülürüm

    03.05.2025 12:43