TEST SİTESİ YAYINDA
Sitemizde yeni döneme daha sağlıklı ve iyi bir başlangıç yapabilmek adına test sitemizin linkini sizlerle paylaşıyoruz.
Test sayfası üzerinden istek ve önerilerinizi bizimle paylaşarak gelişime katkı sağlayabilirsiniz.
Test sayfasına git

Trolgar

Zabıt Katibi

03.11.2023 16:00
İzmir adliyesi, 1.5 ayda 130 kelime, sonuç: Başarılı.

Bundan 7 ay önce Nisanın henüz ortaları iken ben zaman az kaldı diye Q klavye almıştım ve hatta daha sonrası da aynı sebepten bu alıma yetişemem diye düşünüp motivasyonumu kaybedip başvurmamayı düşünmüştüm. Sadece infaz koruma memuru alımı için hazırlanır, ona atanır daha sonra da daha geniş bir sürede daha iyi hazırlanırım diye düşünmüştüm. Daha sonra Hamza arkadaşımın " Agam bak 1.5 ay var F klavye ile hazırlanırsan 130 a bile çıkarsın ben inanıyorum sana hadi dene hiç yoktan " ve benzeri türlü gazlamaları sayesinde ikna oldum. İlk iş elimde olan q klavyenin tüm tuşlarını söküp F klavyeye göre dizayn etmek oldu. Daha sonra F klavye eğitimleri ile üst sıra , temel sıra ve alt sıra kısımlarını harf yerlerini öğrendim. Bundan sonrasında dünya F klavye şampiyonumuz Celal aşkın hocanın programı ve deneme metinleri ile tüm günümün çalışmekla geçtiği 1.5 aylık sürece girdim. Ortalama 6 7 saat hatta bazı günler 8 9 saate ulaşıyordu çalışmalarım. Günlük ortalama 20 civarı 3 dk lık metin yazdığım, 10 kadar 5 dk lık ve 3 tane da 10 dklık metinler vardı programımda diğer tüm ara egzersizlerin haricinde. Ve son günlere geldiğimizde gerçekten 120-130 bandına yükselmiştim. Sınav günü sınava girdiğimizde çok sakindim, tâ ki bilgisayar başına oturana kadar. Bir anda ellerim titremeye başlamıştı. 30 sn hazırlık kısmında biraz telaş yaptım titreme yüzünden ama yine de iyi kontrol ettim sadece 10 sn kadar sonra biraz daha toparlandım. Çıktığımda 126 kelime yazdığımı gördüm ve kötü sonuç çıkmadığı için gerçekten çok rahatladım. Sözlü mülakat gününe kadar ki 1 aylık sürecimde aşırı çalıştım dersem yalan söylerim, bu da hata diyebileceğim bir şey tabi. Fakat sözlü günü mülakatta çıkan soru klavye çalışırken yazdığımız metinlerden biri olduğu için alan sorusunu bilmiştim. Diğer sorulardan birini daha bildim fakat son soruyu doğru cevaplayamadım. Ama buna rağmen kendimi çok iyi ifade ettim diksiyonum korktuğum gibi bozulmadı ve güzel bir izlenim verdim ve açıkçası kazanmamı tamamen bu sözlü mülakattaki izlenime borçlu olduğumu söyleyebilirim. Bunu okuyan ve ilhama ihtiyacı olan tüm aday arkadaşlarıma tavsiyem şudur ki; torpil var, beni alırlar mı ? , Yetişmez ki, yapamayabilirim gibi düşüncelere girmeyin, sadece çalışın. Çalışmak karşılığı mutlaka bir gün verilen birşey, ben buna inanıyorum. Benimle birlikte emek verip atanan tüm meslektaşlarıma meslek hayatımızda başarılar diliyorum, sınava hazırlanan, gecesini gündüzüne katan tüm adaylara da güzel sonuçlar ve başarılı yazısını görmenin nasip olmasını diliyorum. 🙏

Yorumlar
  • 04.01.2025 09:37

    Selmafm

    Çaylak

    celal hocanın programına nereden ulaşabilirim yardımcı ol

Diğer İçerikler
  • mtsy61

    mtsy61

    Trabzon Katiplik Sınavı Ve Mülakat Deneyimim
    Sınava Trabzon adliyesinde girdim.Klavye sınavında sistem sıkıntısı olduğu in baya bekledik. Toplamda 20 kişi ile girdik 12 ye 8 şeklinde yanlış hatırlamıyorsam. Klavye sınavına normal gündelik gittim. Sandalye masalar ortam çok geniş ve rahattı. Klavye kb-21 di. Yeni siyah modeliydi çok sessiz bir klavyeydi. Hiçbir rahatsız edici durum olmadı heyecan dışında. Sözlü mülakatta yarım saat erken gittim ve saa

    28.09.2023 20:58

  • yıldızzccc

    yıldızzccc

    Mardin Adliyesi Katiplik Süreci(KAZANDIM)
    Merhaba arkadaşlar Sizinle klavye sınavına ve öncesine dair yaşadıklarımı kısaca anlatmak istiyorum. İlk Q klavyede yazıyordum. Karar verip F ye geçtim. Her gün çok düzenli şekilde program yapıp o programlara uydum. Mesela 2020 zabıt katipliği 1.metni 3 defa yazıp sırasıyla 10 metne kadar 3 dakikalık yazıyordum sonra aynı metinleri 1'er dakikalık sonra 5'er dakikalık yazıyordum. Sesli ortamlarda da ara ara ç

    20.09.2023 12:49

  • BÜLENT

    BÜLENT

    İskenderun Adliyesi Katiplik Sürecim
    Merhabalar.2023 yılının malum yüzyılın depreminin ardından İskenderun adliyesine mülakatlara katıldık. 2016 dan beri uğraş veriyorum atanmak için umarım benim için son girişim olur ve bu sefer başarılı olurum.Sınav yerim iskenderun adliyesiydi. Depremden dolayı 2023 yılında Mart ayında başlayan başvurular Nisan ayında başladı. Klavye sınavı 9 Haziran da yapıldı. 19 haziranda da sözlü mülakat sınav

    08.09.2023 14:59

  • iremmeseli

    iremmeseli

    Bir zamanlar Katip olma aşamasındaydım🌸
    Adalet meslek lisesi mezunu olduktan sonra bana destek veren adalet hocam kursiyerlik yapmaya başlamıştı.Hafta icleri ve hafta sonları kurslara katılarak kendimi geliştirmeye başlamıştım . İlk başta nasıl bir meslek olduğunu bilmediğim katiplik sürecim başlamış oldu.Kpssye hazırlanmıştım ve belli bi puan almıştım. Klavyemi de daha fazla geliştirerek bu yıl ajandalar tutarak ve sürekli çalışarak daha iler

    13.10.2022 19:14

  • ahme0tcan

    ahme0tcan

    2023 İzmir Zabıt ve İcra Katipliği Mülakatta Neler Yaşadım?
    Sizlere önce benim nasıl çalıştığımı söyleyeyim, ben Hatay'dan ilk defa İzmir gibi bir yerde başvuru yaptım. ne olup olmadığı konusunda bilgim yoktu. Yani sadece başvuruyu yapabileceğim yeri biliyordum internet sitesi olarak onun dışında adli daha hayatımda bile görmemiştim İzmir adliyesini, başvuru yaptım ve Hatay'dan zorunlu şekilde geldiğim dönemde girmiş olduğum işten bu katiplik için bir buçuk ay

    12.06.2023 21:30

  • Aslı ;)

    Aslı ;)

    Konya Adliyesi Katiplik Sürecim... Bol Motivasyon İçerir
    Katiplik serüvenine en erken atılanlardan biriyim sanırım.Liseyi bitirir bitirmez KPSS sınavına hazırlandım. 75 puan alarak başvurumu yaptım. 12 Haziran sabahı sıfır heyecanla adliyenin yolunu tuttum. Sınav anına kadar hiç heyecanım yoktu,sınav başladığı anda heyecanım da başladı ama çok şükür ki kontrol altına alarak 130 kelime yazdım. Sınav anı beklediğimden daha rahat,daha konforluydu.Bilgis

    06.10.2023 23:06

Son Yorumlar
  • avatar

    Yıldız

    Klavye sınavında elenmekten klavye birinciliğine
    Bildirim almadığım için cevap veremedim sorunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın :) Görürseniz eğer @neclaky ve diğer okuyan arkadaşlar için çalışmalarımı Facebook'taki Zabıt Kâtipliği Sınavı Hazırlık (Dünya Klavye Şampiyonu Celal Aşkın) grubundaki çalışma programlarıyla yaptım F klavyeye yeni geçtiğimde hızlanmamda çok büyük faydası olmuştu. Heyecana yenik düşüp ilk denememde kazanamasam da ikinci çalışmamda hızımın kalıcı olmasını da sağlamış olduğunu farkettirdi kaldığım yerden devam ettim bu sefer metinler üzerinden düellolarla vs çalıştım. Telegram kanalı olan Klavye Tekniklerinde canlı derslere katıldım ekran paylaşımı yaparak sınav heyecanını yaşamış oldum klavye sesleri herkesin yarışması derken heyecan stres durumuna daha kolay adapte olmamı sağladı. Kanaldaki bir hocamızın tavsiyesiyle sandalye ucuna oturup dik duruşla yazmayı, ilk satırı normal hızdan çok daha yavaş yazarak sıfır yanlışla bitirip ikinci satırda biraz daha hızlanmayı sonrasında normal hızıma dönmeyi öğrendim. Yazdığım yere asla bakmamaya çalıştım. Tüm bu dediklerimi sınavda da uyguladım. Hızım düşer, kelime sayım azalır sanarak ön yargılı bakmıştım ama beklediğimden çok daha iyi sonuçlar almamı sağladı. Genel olarak çalışma programlarım bunlardı. Uzun tırnak, üst üste çok çalışmak bile sayıyı düşürebiliyor. Kendinizi yormayın, arada bir gün iki gün dinlenmeye ayırın klavyeye dokunmayın bile. Tam motivasyon çalışmalarınızın devamını dilerim. Herkese şimdiden başarılar :)

    09.07.2025 13:34

  • avatar

    asaf4700

    Mardin Adliyesi Katiplik Süreci(KAZANDIM)
    Mardin adliyesinde klavye en çok kaç kelime yazdı ve en az kaç kelime ile bir sonraki aşamaya girmeyi hak kazandı? Bir de son olarak klavye nasıl calistimiz hangi metinleri çalıştınız nasıl bı çalışma yaptini

    19.06.2025 02:13

  • avatar

    esmabenn

    İstanbul Adliyesi İcra Katipliği Mülakat Sürecim (Kazandım)
    öncelikle tebrik ederim icra katipliği mülakatlarına hazıralnıyorum bende mezun olalı çok olduğu için konuları unuttum hangi sözlü mülakat için hangi kaynakları önerirsiniz

    25.05.2025 23:56

  • avatar

    selmaaaaa

    İnancı ve Umudu Kalmayan Biri :)
    sözlü mülakatınız nasıl geçmişti biraz anlaırmısınz

    19.05.2025 12:29

  • avatar

    Jasmin

    Başarısızlık Hikayesi :)
    bu anıyı ne zaman okusam çok üzülürüm

    03.05.2025 12:43