Ankara Adliyesi Zabıt Katipliğini Kazanmak
Bir şeyleri elde edebilmek için bir başına, çokça uzun bir süre emek veren ve her seferinde de ısrarla başarısız olan bir arkadaşınızdan selamlar...
Kendimi bildim bileli sürekli sınavlara hazırlanıyor fakat istediğim sonucu asla elde edemiyordum. Öyle ki mülakatlara bile kalamıyordum. İlk kez 2021 yılında Konya Adliyesi'nde girdiğim zabıt katipliği sınavında 103 yazarak yükselen barajın altında kalmış ve 2023'e kadar bir daha sınava girmemiştim. 2023'te ise yaşadığım yerde girmeye karar verdim. KPSS puanları benden iyi olanların, yüksek yazanların bolca olduğu, olanakları sayesinde herkesin tercih edebileceği bir şehirdi yani alımı da katılımı da çoktu ama benim yolumda ümitsizlik ve pes etmek yoktu.
Belki Ocak belki de Şubat ayında tam hatırlayamıyorum siteye üye oldum ve aksatmadan her gün yazmaya başladım. İlk başta elbette ki çok düşük yazdım ama düzenli olarak çalışınca 160 170 netleri görmeye başladım. Sınav günü geldi ve çattı. Yapmayacağım bir hata bile yaptım ekrandan kafamı ayırıp klavyeye bakıp yerimi kaybettim. Sonuç olarak bir kelime atlayarak 141 net yazdım. Başta çok üzüldüm, kendime kızdım çünkü kendimi çok iyi yazmaya kodlamıştım. Daha sonra toparlanıp mülakat için unuttuğum yerlerin tekrarını yapmaya başladım. Hayatımda gireceğim ilk devlet kurumu mülakatıydı. Çok çalıştım çok da heyecanlandım. 3 soru sordular ve 3'ünü de bildim. Sonuçlar açıklanana kadar pek ümidim yoktu, malum mülakat sonucu; kpss puanı ve mülakat puanının ortalaması alınarak veriliyordu fakat kpss puanım düşüktü ve tüm soruları bilmeme rağmen tam puan vereceklerini asla düşünmüyordum. Dua ile geçen uzun bir bekleyişin sonunda ilk mülakatımda sadece kendi emeğimle ve asla pes etmeyerek asil olarak başarılı olduğumu öğrendim. İnanır mısınız o kadar başarısız olmaya alışmıştım ki inanamadım, sevinemedim öylece kalakaldım haha :))
Gelelim işin özetine: Düzenli ve umutsuzluğa kapılmadan çalışmak, yüksek yazarsanız kesin atanacağınızı düşünmek büyük bir hata, zira mülakattan geçemezseniz yüksek yazmanın da bir manası olmuyor, elbette ki siz yine de kendinizi daha yüksek yazmaya zorlayın. Çünkü sınav esnasında illaki bir heyecan oluyor netlerde düşme yaşanabiliyor. Her zaman dedim bu sitede de çok demişimdir mülakatlara erkenden hazırlanmaya başlayın özellikle meslekle alakalı hukuki bilginiz yoksa. Kılık kıyafetiniz, konuşma üslubunuz da çok önemli. Lütfen bu süreçte kendinizi çok yıpratmayın. Umarım bu yola baş koymuş herkes emeklerinin karşılığını alır.
Sağlıcakla ve başarılarla kalın..
-
Vangokyo
Zabıt Katibi
tebrik ederim
-
NoodLe
Çaylak
Teşekkürler, size de hayırlı olsun :)
-
Tubi
Çaylak
Tebrik ederim, soruları da paylaşmanız mümkün mü?
-
Sena Yıldırım
Çaylak
benimde hayallim ankara batı adliyesi sınav sonucumu bekliyorum inşillah buraya bende kazandım yazmayı nasip eder Allah seni tebrik ediyorum hayattında bütün güzellikler senin olsun
Diğer İçerikler
-
⚔️YUSUFF⚔️
Kazandımm..Muş Adliyesi Baştan Sona Serüven...
Üniversite bitti sınava çalışmam gerekiyordu bazı nedenlerden dolayı önlisans sınavına giremedim. Tüm her şeyimi kpss ortaöğretim sınavına verdim. çok da iyi çalıştım ama bazen olmayınca olmuyor. Nasibinde bir şey yoksa istediğin kadar çalış hiç önemi yok. Sınavda rahatsızlanıp çok erken çıkmama rağmen 72 puan aldım çok üzülmüştüm ama toparlıyor insan. Tek çarem vardı oda zabıt katipliği d30.09.2023 01:26
-
✪ MY ✪
ATABERK AKÇAKOYUN İÇİN
Bizlere yaptığın iyilikleri, yaptığımız çalışmaları hiç unutmadık unutmayacağız. Tüm emanetlerin asıl sahibi emanetini aldı kardeşim oysa ne hayallerimiz vardı Allah rahmet eylesin mekanın cennet olsun. Anılarla yaşatacağız...13.02.2023 10:54
-
Gizem27
Adana Adliyesi Klavye Sınav Süreci
Merhaba arkadaşlar Adana adliyesine 2. başvuruşum. Sınavdan birkaç gün önce adliyeye fotoğrafımla birlikte gidip sınav giriş belgemi aldım. Adana'da yaşadığım için ulaşım konusunda sorun yaşamadım ve taksiyle gittim. Sınav esnasında rahat edebileyim diye rahat kıyafetler giydim. Adliyeye sınav bilgilerine göre gittim (tarih, saat, sınavın yapılacağı adres vs.). Adana'da girecek arkadaşlara tavsiyem kendi10.09.2023 13:53
-
Cansu
Ankara Adliyesi / Zabıt Katipliği -İstanbul Adliyesi / Zabıt Katipliği klavye sınav süreci
Herkese merhabaaa :) Ankara adliyesi zabıt katipliği sınavına ilk girdiğimde uzun bir bekleyiş olmuştu sınav giriş saatim 10 gözüküyorsa ben sınava girene kadar 12.30 olmuştu sınav ortamında kaç bilgisayar var hatırlamıyorum ama salon baya genişti başı var sonu yok gibi gözüküyordu mevcut çok da sayıyı hatırlamıyorum ama ferah bir salon ortamı vardı klavyeyı ister üste ister altta durdurabilirsiniz12.09.2023 18:42
-
Hafsaesra
İnancı ve Umudu Kalmayan Biri :)
merhaba evet başlık biraz ürkütücü olabilir, fakat çok fazla emek verip de alamamanın sonu bu. İstemeye, yeniden denemeye cesareti kalmamış insanlar. İlk deneyimim Erzurum Adliyesinde oldu. Klavye de 102 doğru yazabilmiştim ve bu da sıralamaya girmem için yeterli gelmemişti. Daha sonra yargıtay ilanı çıktı ve mülakatta elenmiştim. O kadar bekleyişin sonucunun hüsran olması beni çok üzmüştü. Daha sonra ye25.10.2023 01:00
-
esmasolmaz
Gaziantep Adliyesi Klavye Mülakat Deneyimi
Gaziantep adliyesinde sınava girdim, giderken rahat kıyafetler tercih etmiştim, bunda bir sorun olmuyor bana önceden bildirdikleri saatte orda oldum, baya kalabalıktı önce içeri girer girmez kimliğimi verip imza attım ve sınava girmek için sıra var oraya durdum baya uzun bir kuyruktu gruplar halinde içeri almaya başladılar bu gruplar hemen hemen 30 kişi olarak alınıyordu içeri, sırada duranlar arasında rahat o06.09.2023 22:25
Son Yorumlar
-
Yıldız
Klavye sınavında elenmekten klavye birinciliğine
Bildirim almadığım için cevap veremedim sorunuzu yeni görüyorum kusura bakmayın :) Görürseniz eğer @neclaky ve diğer okuyan arkadaşlar için çalışmalarımı Facebook'taki Zabıt Kâtipliği Sınavı Hazırlık (Dünya Klavye Şampiyonu Celal Aşkın) grubundaki çalışma programlarıyla yaptım F klavyeye yeni geçtiğimde hızlanmamda çok büyük faydası olmuştu. Heyecana yenik düşüp ilk denememde kazanamasam da ikinci çalışmamda hızımın kalıcı olmasını da sağlamış olduğunu farkettirdi kaldığım yerden devam ettim bu sefer metinler üzerinden düellolarla vs çalıştım. Telegram kanalı olan Klavye Tekniklerinde canlı derslere katıldım ekran paylaşımı yaparak sınav heyecanını yaşamış oldum klavye sesleri herkesin yarışması derken heyecan stres durumuna daha kolay adapte olmamı sağladı. Kanaldaki bir hocamızın tavsiyesiyle sandalye ucuna oturup dik duruşla yazmayı, ilk satırı normal hızdan çok daha yavaş yazarak sıfır yanlışla bitirip ikinci satırda biraz daha hızlanmayı sonrasında normal hızıma dönmeyi öğrendim. Yazdığım yere asla bakmamaya çalıştım. Tüm bu dediklerimi sınavda da uyguladım. Hızım düşer, kelime sayım azalır sanarak ön yargılı bakmıştım ama beklediğimden çok daha iyi sonuçlar almamı sağladı. Genel olarak çalışma programlarım bunlardı. Uzun tırnak, üst üste çok çalışmak bile sayıyı düşürebiliyor. Kendinizi yormayın, arada bir gün iki gün dinlenmeye ayırın klavyeye dokunmayın bile. Tam motivasyon çalışmalarınızın devamını dilerim. Herkese şimdiden başarılar :)09.07.2025 13:34
-
asaf4700
Mardin Adliyesi Katiplik Süreci(KAZANDIM)
Mardin adliyesinde klavye en çok kaç kelime yazdı ve en az kaç kelime ile bir sonraki aşamaya girmeyi hak kazandı? Bir de son olarak klavye nasıl calistimiz hangi metinleri çalıştınız nasıl bı çalışma yaptini19.06.2025 02:13
-
esmabenn
İstanbul Adliyesi İcra Katipliği Mülakat Sürecim (Kazandım)
öncelikle tebrik ederim icra katipliği mülakatlarına hazıralnıyorum bende mezun olalı çok olduğu için konuları unuttum hangi sözlü mülakat için hangi kaynakları önerirsiniz25.05.2025 23:56
-
selmaaaaa
İnancı ve Umudu Kalmayan Biri :)
sözlü mülakatınız nasıl geçmişti biraz anlaırmısınz19.05.2025 12:29
-
Jasmin